İhracat yükseldi: Türk gıda ürünlerine talepte artış

Türk Gıda Ürünlerine Yurt Dışından Yoğun İlgili!

Türk gıda ürünlerine olan talep, yılın ilk 4 ayında miktar bazında %5, değer bazında ise %5,5 artış gösterdi. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) verilerine göre, Türkiye bu dönemde 207 ülke ve serbest bölgeye toplamda 4 milyon 333 bin 686 ton hububat, bakliyat, yağlı tohum ve mamul ihraç etti.

Gerçekleşen bu ihracatın karşılığında sektör, 4 milyar 179 milyon 581 bin dolar gelir elde etti. Geçen yılın aynı dönemine göre miktar bazında %5, değer bazında ise %5,5 artış sağlandı. En büyük ihracat yapan bölge ise Orta Doğu ülkeleri oldu ve 1 milyar 400 milyon 996 bin dolarlık bir ihracat gerçekleşti. Afrika ikinci sırada 998 milyon 735 bin dolarla yer alırken, Avrupa ise 626 milyon 352 bin dolarlık ihracatla üçüncü sırayı aldı.

Sektörün ülke bazlı ihracatında ise Irak 647 milyon 582 bin dolarla ilk sırada yer alırken, ABD 266 milyon 534 bin dolarla ikinci, Suriye ise 219 milyon 53 bin dolarla üçüncü oldu.

Suudi Arabistan’a Yapılan İhracatta Büyük Artış!

Geçen yılın aynı dönemine göre en büyük artış Suudi Arabistan’a yapılan ihracatta görüldü. Bu ülkeye yapılan ihracat %63,3’lük bir artışla 158 milyon 490 bin dolara yükseldi. Cezayir’e ise %43,8’lik artışla 161 milyon 548 bin dolarlık bir ihracat gerçekleştirildi. Almanya’ya ise %18 artışla 143 milyon 392 bin dolarlık bir ihracat yapıldı.

Türk Gıda Sektörü Kaliteli Ürünleriyle Dikkat Çekiyor!

Türkiye İhracatçılar Meclisi Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, küresel gıda ticaretindeki daralmaya rağmen Türkiye’nin tahıl ihracatının artmasının ürünlerin kalitesiyle ilişkili olduğunu belirtti. Dünya genelinde gıda ticaretinde yaşanan yavaşlamaya dikkat çeken Tiryakioğlu, Türkiye’nin ürün kalitesi sayesinde ihracatının arttığını vurguladı.

Related Posts

Starbucks hisse için Çin’de atağa geçti!

Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, Çin’deki operasyonları için stratejik adımlar atmaya hazırlanıyor. Şirket, Çin faaliyetlerine yönelik olası bir hisse satışı da dahil olmak üzere çeşitli iş birliği seçeneklerini değerlendiriyor. Bu süreçte özel …

Fabrikaların yüzde 25’i kapandı: Enflasyonla mücadelede sanayiyi kaybediyoruz

Yüksek üretim maliyetleri ile ihracatta darbe alan, iç pazarda yüksek faiz ve yüksek enflasyon kıskacında kalan sanayi sektörü, Türkiye’nin üretimde geri dönüşü zor bir yola girmeye başladığına dikkat çekti. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Berke İçten, fabrikaların kapatıldığını istihdamın yüzde 25’inin kaybedildiğini, enflasyonla mücadele sürecinde Türkiye’nin en tehlikeli seçeneği seçerek sanayiyi kaybetmeye başladığını aktardı

Konuta yüzde 11 altın zammı geldi

BU tespiti Merkez Bankası yaptı. Altının 2 yılda %77 arttığı, altınla servetini katlayanların ev alıp fiyatları patlattığı belirtildi.

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

AYD Başkanı Şapkacı’dan “alışveriş merkezi düzenlemelerine” ilişkin değerlendirme

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, “AVM denilen yerlerde, bazen içerideki mağazaların yarısı boş, ulusal ve uluslararası markalar yok. Pasaj niteliğini bile taşımıyor. Buralar AVM niteliğini kaybediyor.” dedi.

Yeniçağ Gazetesi: Et fiyatı artış oranında dünya şampiyonuyuz!

Yeniçağ Gazetesi’nin bugünkü manşeti… Gazetemizi okumak için tıklayınız… ET FİYATINDA DÜNYA REKORU KIRDIK: 5 YILDA %850 ARTIŞ Hayvancılık sektörünün can çekişmesi, besicilerin maliyetlerdeki tırmanış nedeniyle havlu atması, ESK’nın canlı hayvan …