Starbucks hisse için Çin’de atağa geçti!

Starbucks, Çin İş Birliği Seçeneklerini Değerlendiriyor

Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, Çin’deki operasyonları için stratejik adımlar atmaya hazırlanıyor. Şirket, Çin faaliyetlerine yönelik olası bir hisse satışı da dahil olmak üzere çeşitli iş birliği seçeneklerini değerlendiriyor. Bu süreçte özel sermaye şirketleri, teknoloji firmaları ve diğer potansiyel yatırımcılarla temas kurulduğu bildirildi.

POTANSİYEL DEĞER MİLYARLARCA DOLAR

Bloomberg’in haberine göre konuya yakın kaynaklar, Starbucks’ın bu hafta bir mali danışman aracılığıyla potansiyel yatırımcılara bilgilendirme mektupları gönderdiğini ve Çin operasyonunun büyüme potansiyeli hakkında görüş istediğini belirtti. Olası bir anlaşmanın, Starbucks Çin varlıklarına birkaç milyar dolar değer biçilebileceği ifade ediliyor.

ÇİN PAZARI ZORLAŞIYOR

Starbucks için Çin, ABD’den sonra ikinci en büyük pazar konumunda. Ancak şirket, yerel rakiplerin hızlı yükselişi ve makroekonomik belirsizlikler nedeniyle zor bir dönemden geçiyor. Özellikle Luckin Coffee ve Cotti Coffee gibi Çinli markaların agresif genişleme stratejileri, Starbucks’ın pazardaki hakimiyetini tehdit ediyor.

REKABET KOŞULLARI

Starbucks, Mart 2025 itibarıyla Çin’de 7.750’den fazla mağazaya sahip. Şirket, Mart ayına kadar olan çeyrekte Çin’den yaklaşık 740 milyon dolar net gelir elde etti. Ancak aynı dönemde en büyük yerli rakibi Luckin Coffee’nin geliri 1,2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu da yerel rekabetin ciddiyetini ve Starbucks’ın yeni stratejilere ihtiyaç duyduğunu gösteriyor.

Related Posts

Fabrikaların yüzde 25’i kapandı: Enflasyonla mücadelede sanayiyi kaybediyoruz

Yüksek üretim maliyetleri ile ihracatta darbe alan, iç pazarda yüksek faiz ve yüksek enflasyon kıskacında kalan sanayi sektörü, Türkiye’nin üretimde geri dönüşü zor bir yola girmeye başladığına dikkat çekti. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Berke İçten, fabrikaların kapatıldığını istihdamın yüzde 25’inin kaybedildiğini, enflasyonla mücadele sürecinde Türkiye’nin en tehlikeli seçeneği seçerek sanayiyi kaybetmeye başladığını aktardı

Konuta yüzde 11 altın zammı geldi

BU tespiti Merkez Bankası yaptı. Altının 2 yılda %77 arttığı, altınla servetini katlayanların ev alıp fiyatları patlattığı belirtildi.

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

AYD Başkanı Şapkacı’dan “alışveriş merkezi düzenlemelerine” ilişkin değerlendirme

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, “AVM denilen yerlerde, bazen içerideki mağazaların yarısı boş, ulusal ve uluslararası markalar yok. Pasaj niteliğini bile taşımıyor. Buralar AVM niteliğini kaybediyor.” dedi.

Yeniçağ Gazetesi: Et fiyatı artış oranında dünya şampiyonuyuz!

Yeniçağ Gazetesi’nin bugünkü manşeti… Gazetemizi okumak için tıklayınız… ET FİYATINDA DÜNYA REKORU KIRDIK: 5 YILDA %850 ARTIŞ Hayvancılık sektörünün can çekişmesi, besicilerin maliyetlerdeki tırmanış nedeniyle havlu atması, ESK’nın canlı hayvan …

24 yerli ürün 8 ülkeden ret aldı

Avrupa Birliği’nin (AB) gıda ve yem ticaretinde kamu sağlığını korumaya yönelik paydaşlarını bilgilendirmek amacıyla kullandığı Gıda ve Yemler İçin Hızlı Alarm Sistemi’nde (RASFF) 2025 yılının mart ayı verileri açıklandı. Buna göre mart ayında 40 …